Tiha krađa koja traje godinama: Maslac sam, evo, platio 4,75 KM, a tamo na cijeni piše da košta 3,80. Napolitanka po cjenovniku košta 0,95, a plaćam je 1,30 KM

08.01.2017 09:37
racun_konzum_1-1
 

Opet mi je pukao film. Ovaj put bio sam toliko ljut da mi nije bilo teško ponovo se obuti i vratiti se u prodavnicu. Djevojka koja radi na kasi, ista ona kojoj sam i prije nekih petnaestak dana uručio reklamaciju, čim me ugledala kako ponovo ulazim, znala je o čemu je riječ. Mudro je šutjela dok sam iz cekera vadio jogurt od 1,5 kg „Inmer“ iz Gradačca, „Dukatov“ maslac od 250 grama i čokoladnu napolitanku „Kostelin“.

Strpljenje i mudrost mlade prodavačice koja je samo šutjela dok sam joj ljutito govorio kako imam reklamaciju i kako se ova prevara konstantno ponavlja, smirili su i mene. Tako sam, dok sam izvadio sva tri proizvoda, već govorio normalnim glasom. Objasnio sam joj, sad sasvim bez bijesa, kako, evo, na računu jogurt košta 2,80, a na crvenoj cijeni na rafama s kojom se naglašava da je proizvod na sniženju, stoji 2,25 KM (1,1 euro). Maslac sam, evo, platio 4,75, a tamo na cijeni piše da košta 3,80. Napolitanka po cjenovniku košta 0,95, a plaćamo je 1,30 KM.

samoposluga-supermarket-ftd-777

Kad sam završio, uzela je račun i krenula od proizvoda do proizvoda da provjeri da li je sve baš onako kako sam rekao, mada je znala da je tako, jer ne dešava se ovo prvi put. Uvjerivši se u istinitost mojih navoda, otišla je kod šefice da pita šta joj je činiti, mada je prije petnaestak dana, kada se desila ista stvar, sama odmah uradila ono što će mi ponuditi kada se vrati od šefice, koja, uzgred budi rečeno, nije našla za shodno ni da se pokaže. Ponudila mi je da mi vrati razliku, odnosno da kupim proizvode po cijenama istaknutim ispod proizvoda.

Vjernost mušterija

Prošli put sam je pitao ko će namiriti razliku ako prihvatim njenu ponudu, a ona mi je dogovorila da ne vodim brigu. Rekao sam joj da ne želim da ona plati iz svog džepa jer nemam ništa protiv nje i strašno mi je neugodno što sam bio prinuđen da joj vratim proizvod. Na to mi je odgovorila da ona neće platiti. Iako mi ništa nije bilo jasno, prihvatio sam i njenu ponudu i njeno izvinjenje. Ovaj put nisam, ni ponudu ni izvinjenje. Uzeo sam vraćeni novac i izjurio napolje.

Moram napomenuti da ima tačno deset godina kako živim preko puta ove samoposluge, koju je „Konzum“ preuzeo prije nekoliko godina i, pošto u blizini nema pekare, gotovo svako jutro kupujem ovdje hljeb. Uz hljeb se uvijek kupi mlijeko, neko voće, sok ili neki proizvod koji je na akciji, tako da svakog dana ovdje potrošim oko 10 KM (pet eura). Ustvari, ova samoposluga i opstaje zahvaljujući komšiluku iz okolnih zgrada koji svakodnevno ulazi po hljeb.

Ali, ta vjernost redovnih mušterija kao da ništa ne znači onima koji rukovode ovom firmom. Kako je „Konzum“ preuzeo ovu radnju dešava se isto, stotine puta čovjek je bio u situaciji da se cijena ispod artikla ne slaže sa onom u računaru. Naravno, nikad se nije desilo da je ona u računaru niža od one ispod artikla. Neće, valjda, sami sebe zakidati, kako kaže jedan komšija.

Manipulacija cijenama

Pošto ova samoposluga svima služi kao granap, što znači da gotovo niko ne kupuje na kolica, kako se to kaže, nije teško uočiti kako se redovno dešava nesrazmjer između istaknutih cijena i onih u računaru po kojima se plaća. Ali, ljudi jednostavno neće da „prave problem za sitnicu“, tako da se rijetko dešava da vratimo proizvod ili da ukažemo osoblju na nesrazmjer. Tek, s vremena na vrijeme, ali rijetko, nekom pukne film, vrati proizvod, izlije svoj bijes i ode kući s mišlju da će od sada oni koji tjeraju radnice da to čine konačno prestati. Ali, ne prestaju, već godinama. Umjesto toga, svako malo mijenjaju radnike, ove prebacuju u neke druge radnje, a otamo dovode ovdje druge radnike.

Izgleda da to nije samo slučaj u ovoj samoposluzi. Evo, prije godinu dana u Hrvatskoj portali su pisali da je upravo manipulacija sa cijenamama najčešća prevara u samopsolugama, marketima i supermarketima ove regionalne firme. Evo, i na nekim forumima u BiH ljudi se žale na takvu vrstu tihe pljačke i iznose svoja iskustva.

Sve ovo može značiti samo jedno: riječ je o politici kuće. Očito je da se ne radi o izdvojenom slučaju, greški radnika ili računara. Ovo je konstantna pojava, tiha krađa koja traje, u ovom, izloženom slučaju, već godinama.

Stavovi izraženi u ovom tekstu su autorovi i ne odražavaju nužno uredničku politiku portala TIP.ba.

(TIP/Izvor: Al Jazeera/Autor: Izet Perviz)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

9 komentara na Tiha krađa koja traje godinama: Maslac sam, evo, platio 4,75 KM, a tamo na cijeni piše da košta 3,80. Napolitanka po cjenovniku košta 0,95, a plaćam je 1,30 KM

  1. Stop GMO

    08. 01. 2017. - 11:03

    Pa nije ništa bolje ni u Bingu čak šta više etikete sa cijenama im znaju biti izmješane,prekrivene drugim ili da bude više etiketa sa istim imenom proizvoda a različitim cijanama tako da ponekad treba da budeš pravi majstor da bi skontao koja je cijena od tog proizvoda

  2. frkator

    08. 01. 2017. - 11:35

    Zapisao sam cijene nekih desetak artikala, te ih namjeravao iskombinovati i dati spisak osobi koja bi ih kupila u “Bingu” na Sjenjaku (kod Japanske škole). Prišao mi je zaštitar i vrlo drsko otrgnuo spisak iz ruke, okrenuo se i udaljo . Na moju protest PRIJETEĆI me opomenuo da ništa ne smijem zapisiati, ako hoću mogu namirnice kupiti pa cijene vidjeti na računu sa kase. Uzeo sam dva proizvoda, donio do kase i pratio cijene, a kada sam vidio da se razlikuju od istaknutih na polici, skrenuo sam pažnju kasirki na tu činjenicu. Opet se iza mene pojavio isti zaštitar sa pitanjem “ima li kakvih problema”, šta sam mogao, nisam htio platiti proizvode i napustio objekat !!
    Provjerio sam i utvrdio da je slična situacija i u drugim trgovinama- tržnim centrima.
    Dakle, radi se o drskom potkradanju mušterija-kupaca od strane MONOPOLISTA.
    MISLIM DA OVA POJAVA MORA BITI PREDMET OŠTRE KONTROLE TRŽIŠNE INSPEKCIJE.

  3. frkator

    08. 01. 2017. - 11:54

    Iskustvo sa jednom kasirkom je interesantna priča. Uvijek izbrojim koliko artikala kupujem, te na kasi izbrojim koliko je artikala otkucano. Jednom sam utvrdio da postoje dva artikla više. Naime, već kod kucanja sam primjetio da kasirka koristi moju “nepažnju” dok pakujem artikle u vrećicu pa isti artikal “provlači” tri puta na čitaču cijena.Vidio sam da se radi o siru. Skrenuo sam kasirki pažnju na činjenici da imam samo jedan sir. Rekla je da je greškom dva puta kucala ali je treći puta kucala “STORNO”. Odnio sam artikle do auta ali mi je i dalje bila sumnjiva. Stavim naočale i pažljivo pregledam račun. Jedan sir je naplatila dva puta, a treći puta sa oznakom STORNO kucala je 0,00 KM!?
    Vratim se do kasirke, ona me vidi kako stojim sa računom u rukama, te zatvori kasu i kupce uputi na sledeću liniju. Odmah se pojavi njena šefica i zaštitar. Šefica odmah zna o čemu se radi pa joj kao fol objašnjava kako se stornira ispravno. Zahtijevao sam da mi vrate račun, te da napišu svoja imena sa akreditacije.Tada se umješa zaštitar koji mi daje ispravan račun i pvrat novca (neispravni račun je nestao). Imaju VOJSKU koja štiti osoblje od kupaca i udaljava ih sa lica mjesta. Dakle, lako je zaključiti, radi se o organizovanoj krađi!

  4. allien

    08. 01. 2017. - 18:49

    u Konzumu ima grešaka ali to su stvarno greške , u drugih ne vjeruje da su greške jer imaju ovakvu proceduru da zaštitari rješavaju reklamacije !
    od koga ih štite da mi je samo znati , od penzionera ?
    od nas kupaca , imamo li mi kao kupci zaštitu i od koga i za cijene i za proizvode sa isteklim rokom ili nepravilno uskladištenim pa samim ti pokvarenim ?

  5. allien

    08. 01. 2017. - 18:50

    treba kupovati u malim radnjama , u ono što ih je još ostalo jer ih ovi veliki progutaše !

    • marantz

      08. 01. 2017. - 19:01

      Pa u većini malih radnji voće i povrće je bolje nego u velikim marketima kod kralja dobrih cijena.
      Pogotovo kod onog lika na Stupinama (kod Delicije)

  6. frkator

    08. 01. 2017. - 21:35

    Dok je bilo malih “GRANAPA” uvijek sam radije kupovao kod njih. Naime, njihova roba je uvijek bila skuplja ali kvalitetnija i ispravnija. Oni su umjesto mene vodili računa o kvalitetu. Zato sam bio spreman platiti više. Gdje god su nabavljali robu nisu mogli sebi priuštiti luksuz da nabave nešto čemu je istekao rok ili je kvarno, iz bilo kojeg razloga. To su naše komšije, vodili su računa da se ne zamjere kupcu, da kupac bude zadovoljan, da opet dođe.
    Ovi monopolisti su ih doveli do bankrota “AKCIJAMA”, koje to često i nisu, uglavnom sumnjive robe. Prehrambeni artikli su im preskupi sa maržom preko 50%. Država treba za potrošačku korpu odrediti cijenu artikala i propisati kvalitet. Ako se monopolisti ne mogu uklopiti u zadate kriterije, treba otvoriti posebne DISKONTE – NARODNE trgovine i raspisati tendere za njihovo snabdijevanje, te tako pomoći preživljavanje.
    VRIJEDNOST POTROŠAČKE KORPE MOŽE BITI BAR 30% JEFTINIJA ALI I KVALITETNIJA.

  7. frkator

    08. 01. 2017. - 21:47

    Što se tiče pojave prevara sa cijenama i kvalitetom robe ista pojava je (u vrijeme kada me okupirala i kada sam je pratio) postojala u kod svih , bez izuzetka. Vjerujem da je isto u čitavoj BiH. Svuda je na policama bilo starih i novih cijena, te je teško znati koja je zadnja i važeća. Da li se radi o ajkavosti, neurednosti, prezauzetosti, greškama ili pojavi koju treba kazniti ne bih donosio zaključak. Svako će imati svoju procjenu.

  8. rade

    09. 01. 2017. - 02:04

    He nasa posla zasigurno to rade organizovano. Mislim da su svi to vec primijetili nista to nije slucajno. Naravno da inspekcija to zna ali su zauzeti zicanjem malih trgovaca. Prica mi jedan prijatelj da otvoreno mora davati neku proviziju inspekciji koja mu pravi haos.Covjek uskoro zatvara jer mu se vise ne isplati. Ali ocigledno da velike ne diraju. U normalnim zemljama neki storovi su uveli praksu da je svaki prvi proizvod besplatan. Recimo ako kupis 3 pasteta i oni ti obracunaju vecu cijenu onda prva ti je besplatno a ostalo platis po normalnoj cijeni.Ako je samo jedan product onda je free. Mozda i ovu BiH “anomaliju” ispraviti na isti nacin?

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.