Zašto je bolje jesti zelene banane i hladan krompir?

20.11.2013 10:42
 

Mislite na zdravlje, pa mrkvu kuhate na pari, ohlađeni krompir vam je sumnjiv, pa ga bacate, a često zaboravite skinuti lonac s vatre i redovno prekuhate tjesteninu? Stručnjaci smatraju da možete i bolje.

Hladan krompir

Čim se skuhaju, ćelije škroba u krumpiru nabubre i počnu se raspadati, te se i lakše probavljaju. Ali ako se ohladi nakon kuhanja, dio škroba pretvara se u oblik koji je teže probaviti. Međutim, ovaj škrob, poput vlakana, završava u debelom crijevu i, navodno, sudjeluje u boljoj regulaciji crijeva.

Mrkvu je ipak bolje kuhati u vodi, a ne na pari

U usporedbi sa sirovom ili mrkvom kuhanom na pari, mrkva koja se kuha u vodi ima više karotenoida — antioksidansa koji tijelo koristi za stvaranje vitamina A, važnog za rast, reprodukciju, imunitet, zdravu kožu, oči i kosu. Sto grama kuhane mrkve sadrži 28 mg vitamina C, tek nešto manje od sirove (31 mg), te daleko više nego ona kuhana na pari (19 mg).

Čaj treba kuhati barem minutu

Znate da čaj sadrži polifenole, antioksidanse koji čuvaju ćelije srca? Oni se ispuštaju samo ako čaj odstoji jednu do četiri minute u vrućoj vodi.

Pažljivo sa špagetima! Tjesteninu nemojte raskuhati

Srećom po naš metabolizam, tjestenina ima nizak glikemijski indeks, pa daje duži osjećaj sitosti. Međutim, ovo vrijedi samo u slučaju da je kuhana al dente. Škrob se tada sporije razgrađuje, a prerađeni šećer postupno ispušta u krvotok. Prekuhana tjestenina ima upravo suprotan efekt.

Jedite zelene banane

Škrob u bananama se tokom zrenja pretvara u šećer. Zato, što je banana nezrelija, sadrži manje šećera i veću količinu škroba, koju naše tijelo ne može tako lako probaviti, pa je i glikemijski indeks niži. Više škroba stigne i do debelog crijeva, a mi iz nje dobijemo manje kalorija.

Ulje na salatu

Najbolje ćete iskoristili salatu ako je zalijte maslinovim uljem ili dodate avokado, koji sadrži monozasićene masnoće. Naše tijelo treba masnoće da bi iskoristilo hranjive tvari koje nudi povrće (likopen iz rajčice, betakaroten iz mrkve ili lutein iz zelene salate).

(Danas.info/magazin.net.hr)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.