Naučnici objavili: ‘Otkrili smo ključni protein za otkrivanje agresivnih oblika raka prostate’

19.11.2013 13:44

Zasad još uvijek ne postoji pouzdan način da se prepoznaju i razlikuju oblici raka prostate koji su opasni po život od onih manje opasnih. No, novo istraživanje britanskih naučnikamoglo bi to promijeniti. Naime, naučnici sa Univerziteta Cambridge analizirali su velik broj uzoraka biopsija tumora prostate te su otkrili da protein NAALADL2 djeluje na stanice raka prostate tako da ih čini agresivnijima u napadu na zdravo tkivo, prenosi Jutarnji.hr.

Rezultati tog istraživanja, objavljeni u stručnoj publikaciji Oncogene journal pokazali su da pacijenti s visokom razinom proteina NAALADL2 imaju veće izglede da će morati biti podvrgnuti hirurškom zahvatu, kemoterapiji i zračenju, dok oni s manjom razinom tog proteina mogu biti pošteđeni nepotrebnih i agresivnih terapija. Istraživanje je pokazalo i da osobe s visokom razinom tog proteina imaju i dva puta veći rizik za recidiv nakon terapije u odnosu na pacijente s nižom razinom.Iako je ovo istraživanje još u ranoj fazi, ukoliko klinička faza ispitivanja potvrdi dosadašnje rezultate, autori smatraju da bi screening za visoke razine tog proteina u budućnosti mogao biti od velike pomoći liječnicima u određivanju koji pacijenti imaju agresivniji oblik tumora te u skladu s tim trebaju i agresivniju terapiju, a koji pacijenti imaju manje opasne oblike tumora prostate te mogu biti pošteđenih nepotrebnih zračenja, kemoterapija pa i hkirurških zahvata, navodi Jutarnji.hr.

(Danas.info)