Intervju/Dženan Jusufović: MGP će postati važna institucija u BiH

06.11.2011 06:31
 

Prije nekoliko dana Internacionalni bijenalni festival crteža i grafike INTERBIFEP zatvorio je svoja festivalska vrata. Direktor Međunarodne galerije portreta Tuzla Dženan Jusufović u intervjuu za Tuzlanski info portal, rezimirao je protekli festival, ukazao na trenutne probleme, ali i otkrio daljnje planove ove galerije, koja nerijetko opravdava svoj prefiks međunarodna.

Podsjećanja radi, ovogodišnje izdanje INTERBIFEP-a koje je realizirano sa duplo manje sredstava nego prije, privuklo je rekordni odziv umjetnika iz zemalja sa svih kontinenata. Tokom dva mjeseca njegovog trajanja Tuzla je bila centar likovne umjetnosti, a u grad soli slijevala su se likovna imena svjetskog glasa. Kvalitet postavke, koju je sačinjavalo 320 radova 161 umjetnika iz 51 zemlje, te brojni sporedni projekti dovoljni su bili da INTERBIFEP ponovo vrati svoj stari sjaj.

TIP: Glavni akteri ove priče, odnosno učesnici imali su samo riječi hvale za XIV INTERBIFEP, a također su izrazili i posebnu zahvalnost organizatorima. Kako ste zadovoljni proteklom manifestacijom, koja sa sobom nosi međunarodni kulturni predznak?

Jusufović: Mi možemo reći da smo zadovoljni. Čim su zadovoljni umjetnici, onda smo i mi. Jer, prije svega galerija postoji radi umjetnika. Za nas je bitno da je ove godine prvi put bio otvoren javni konkurs, koji se nalazio na našoj web stranici, ali i od Udruženja likovnih umjetnika BiH, te na još 480 institucija u svijetu. Od samog početka sve je bilo transparentno. Također je dobro što je bilo dosta mladih umjetnika, a neki su dobili i nagradu. Žiri nije gledao na njihovu mladost. Oni su stvarno imali dosta posla i bilo im je teško odlučiti, ali i sami autori koji su bili na dodjeli su bili svjesni da je velika sreća i veliki uspjeh za njih, što su od 161 autora iz 51 zemlje oni baš ti koji su odabrani za ovogodišnju nagradu. Dobra stvar je što smo imali i propratne aktivnosti. Pa tako bile su upriličene likovne radionice, okrugli stolovi, promocije knjiga, koncerti…

TIP: Ove godine bosanskohercegovačkim ljubiteljima umjetnosti predstavljeno je 320 radova 161 autora iz 51 zemlje, selekciona komisija perfekrno je odradila izuzetno zahtjevan posao. Koliko je u suštini u današnjim kriznim vremenima bilo teško realizirati jednu ovakvu manifestaciju sa dosta manje sredstava nego prije?

Jusufović: Teško je zaista bilo, ali morate naći i neko zadovoljstvo. Ono što mogu poručiti je da smo napravili ovaj INTERBIFEPP, da nije ni on, ali ni galerija propala i tako će biti dok sam ja na mjestu direktora. Mi smo ove godine imali budžet od 68.000 KM, naravno tek smo dobili jednu trećinu ostala sredstva očekujemo. Moram reći da je XIII INTERBIFEP koštao 150.00 KM, s tim da je još svaki autor morao platiti i kotizaciju od 50 eura. Na tom izdanju je bilo devet zemalja i mislim da vam to sve govori. Ali, uglavnom sada je najvažnije da smo mi napravili jedan europski festival. Mjerilo su nam autori koji su došli na otvorenje iz cijelog svijeta. Kada oni kažu da je ovo vrhunska manifestacija, onda se zna da je to to. Moram reći i to da dosta tih stvari nije do finansija, da je dosta i do menadžmenta.

Vi možete sjediti i kukati i tada zaista ništa ne valja. Menadžeri i direktori javnih institucija su u oni koji upravo njima rukovode i koji primaju platu od svih građana. Galerija nije ni općinska, ni kantonalna, ona je od svih građana BiH. Direktno, ovdje se izdvajaju sredstva iz ovog kantona, pa onda možemo reći da je svaka slika jednim djelom i vaša i od bilo koga. Ja sam za tu varijantu, da direktor čiji je mandat četiri godine mora biti neko ko želi i može raditi svoj posao. Ako shvati da ne može, neka se skloni da drugi dobije šansu. To je jedini način uspjeha. Bitno je javno mijenje. Ljudi kada vide da nešto ide pozitivno i da se dobro radi, onda polako dobijate podršku i sa strane. Međutim, sit sam i ja, ali i sigurno svi građani u BiH kuknjave. Treba raditi i onda se pojave rezultati.

TIP: Na ovogodišnjim diplomama koje su uručene najboljim autorima, te promotivnim materijalima posebnu pažnju privlači lik Monalize sa rudarskim šljemom na glavi. Kakav spoj predstavljaju Monaliza i rudarski šljem?

Jusufović: Pa to je onako malo hrabro bilo. Imali smo mi različite prijedloge i onda sam sjeo sa Dejanom Slavuljicom koji je radio dizajn i odlučili smo da idemo na Monalizu, jer je ona zaštitni znak galerije. Druga stvar, našli smo taj rudarski šljem koji je bio poklon Ismetu Mujezinoviću za 65. rođendan, a s obzirom da je Tuzla grad bijelih i crnih rudara Monalizi smo malo zaprljali lice, stavili šljem, te upalili svjetlo, koje predstavlja svjetlost koja se i pojavila iz galerije. Ona se ponovo vratila na tu europsku scenu i zaista smo, slobodno mogu reći rudarski posao završili. Vidjet ćemo kako će Monaliza izgledati za naredni INTERBIFEP.

TIP: Pripreme za naredni, odnosno XV INTERBIFEP su već počele. Šta će nas očekivati u 2013. godini, kada će u suštini festival ponovo i otvoriti svoja vrata?

Jusufović: Mi smo već razgovarali sa pojedinim ambasadama. Da bi INTERBIFEP bio na ovom nivou ili još bolji pripreme sada već počinju. Već smo obavili razgovore, počeli pripreme izgleda dizajna kataloga, zaštitnog znaka, te razgovore oko finansijske konstrukcije. Sada smo napravili nešto veliko i to mora i ostati tako. Dakle, ove osnovne pripreme su u toku, kako bi u suštini bili spremni na one glavne koje će biti od januara 2013. Dakle, mi već sada imamo podršku nekoliko ambasada koje su prepoznale kvalitet ove manifestacije, a što je u suštini i veoma dobro.

TIP: I pored kriznog vremena u BiH, Međunarodna galerija portreta Tuzla je uspjela održati svoj kontinuitet. U čemu će to sve tuzlanski ljubitelji umjetnosti u narednom periodu moći užuvati kako u MGP, tako i u Ateljeu Ismet Mujezinović?

Jusufović: Pored INTERBIFEP-a mi ćemo sada raditi niz aktivnosti. Ono što je bitno, mogu reći da smo sada u 2011. godini prema planu imali predviđenih 10 aktivnosti, a uradili smo 45 projekata do sada. Niko ne može reći da se ovoliko ne može uraditi sa sredstvima koja imamo na raspolaganju. Što se tiče ove godine, mi već polovinom novembra trebamo imati jedan koncert operske pjevačice Dženane Husejnagić u Ateljeu, zatim 21. novembra u Galeriji imamo izložbu. Važno je i da ćemo u decembru obilježiti i rođenje Ismeta Mujezinovića. Mi smo stupili i u kontakt sa Gimnazijom ˝Ismet Muejzinović˝ i to je već krenulo u pozitivnom pravcu. Mislim da Gimnazija koja nosi ime istaknutog umjetnika blisko treba da sarađuje sa našom galerijom. Mi smo krenuli u tom pravcu i ta djeca koja pohađaju ovu školu moraju posjetiti kuću i galeriju kako bi se upoznali sa životom i djelom Ismeta Mujezinovića. Ovo ćemo ostvariti u decembru.

Što se tiče naredne godine u Ateljeu ćemo imati pet likovnih radionica za mlade, a između ostalog jednu radionicu će držati Ismar Mujezinović. Pokrenuli smo i jedan projekat sa Američkom ambasadom u BiH i Edinom Selesković. Također će bit i projekat sa Francuskom i Britanskom ambasadom. Novina će biti i kolektivna izložba akademskih slikara sa Tuzlanskog kantona. Mi smo sada počeli da pripremamo bazu podataka gdje ćemo imati evidentirane sve akademske slikare, dizajnere, grafičare i sve one kojima je likovna umjetnost struka. Dakle i na ovaj način želimo da im pružimo podršku, jer je MGP njihova kuća. Dakle, imamo dosta projekata i u narednoj godini, ali isto tako očekujemo i da ćemo nastaviti renoviranje.

TIP: Prije otprilike godinu dana kada ste došli nam mjesto direktora MGP, postavljanje određenih zbirki umjetničkih djela pod zaštitu države bio je jedan od ciljeva koji ste postavili ispred sebe. Da li ste nešto do sada uradili po tom pitanju?

Jusufović: Pa mi smo kontaktirali Zavod za zaštitu spomenika BiH i dobili smo od njih detaljnu listu šta treba da se sve uradi kako bi ta apliakcija postala punopravna. Uradili smo popis umjetničkog fundusa, te fotografije i napravili smo jednu bazu. Slijedeće što slijedi je elektrionska baza podataka i to je sami početak, kako bi nakon toga došli u poziciju da možemo tražiti da umjetnička djela npr. Ismeta Mujezinovića idu pod zaštitu države. Kada završimo te prijave bit će formirana komisija koja će od kompletnog funudsa Ismeta Mujezinovića odabrati djela koja idu pod zaštitu države.

Međutim, da bi mi sve ovo odradili prvo moramo srediti arhivu koja je tek kada sam došao na mjesto direktora izgledala kao da je prošao ˝tajfun˝. Mi sada popisujemo jedno po jedno da dođemo u poziciju da možemo dalje raditi. Moram reći i to, da su određene institucije u određenom momentu radile svoj posao kako treba Galerija ne bi bila u ovakvom stanju u kakvom sam je zatekao. Uglavnom, do kraja mog mandata pored ovoga što ćemo podići nivo galerije i pored toga što ćemo napraviti jednu važnu instituciju u BiH, nastojat ćemo doći do toga da predamo aplikaciju za zaštitu fundusa Ismeta Mujezinovića, pa onda Tita, te ostalih.

TIP: Jedan od poblema sa kojima se susreće MGP je i mali broj uposlenih. Galerija još uvijek nema ni kustosa. Ima li kakvih naznaka da će se stanje na ovom polju popraviti uskoro?

Jusufović: Pa ja se iskreno nadam da ćemo u narednoj godini uspjeti riješiti taj problem. Trenutno nas samo dvoje ima u Galeriji. Obaveza nam je pojačati kadar, jer mi nemamo ni pravnika, ni računovođu, ni čistačicu, ni kustosa, a ni stolara. Nama je problem ukoliko želimo negdje da apliciramo, ne možemo jer nemamo kustosa galerije što je svakako obavezno. I evo, još jednom kažem kadar moramo ojačati jer nam je to veoma bitno.

TIP: Kao što smo već i pisali u nekoliko navrata, prilikom popisa umjetničkog fonda Međunarodne galerije portreta utvrđen je nestanak 70 vrijednih slika i skulptura čuvenih svjetskih velikana likovne umjetnosti. Vi ste još u maju ove godine poslali obavještenje MUP-u TK i Tužilaštvu TK. Da li raspolažete informacijama dokle su došle istražne radnje?

Jusufović: Pa tačno je sve što ste rekli. MUP TK i kantonalno Tužilaštvo vode istražnje radnje. Ja još nemam nikakvih informacija. Mi smo sa naše strane uradili sve što smo mogli. Na kraju karajeva i ja ću doći u situaciju da ću odlaziti iz galerije i da ću morati predati ključeve. Mislim da smo popisom umjetničkog fonda kada sam došao na mjesto direktora, pokazali koliko smo ozbiljni. Mi se borimo za svaku našu sliku i ovim putem kažem, ako ima bilo gdje slika koja je galerijska, ljudi su dužni javiti. Neka jave nama, neka ostave broj telefona, ne moraju ni ime, a mi ćemo dalje proslijediti te podatke.

TIP: Koja je vaša poruka čitateljima TIP-a?

Jusufović: Moja poruka je, da je MGP otvorena za sve, i ono što mi je drago je da ljudi ponovo znaju gdje je naša galerija. Bilo mi je žalosno kada sam došao za direktora, većina ljudi uopće nije znala gdje su Atelje i Galerija. Ali, za nekih godinu dana došli smo u situaciju da nas ljudi posjećuju i to znači da se nešto dešava. Mogu reći da ćemo nastojati preko Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK uvrstiti u program rada u školama da djeca koja imaju predmet likovno obarzovanje obavezno u toku godine imaju posjetu Galeriji i Ateljeu. Sa naše strane za sada jedino ne možemo ispuniti radno vrijeme, jer nas nema dovoljno zaposlenih, ali kada nas bude više odmah ćemo aktivirati radno vrijeme i u poslijepodnevnim satima, kako bi građani koji rade mogli poslijepodne doći. To će se sigurno desiti.

(TIP/A.K.)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.