Foto: Bez konkretnih rješenja za radnike fabrike Konjuh

20.09.2011 16:49
 

Na zajedničkoj sjednici Vlade FBiH i Vlade TK razmatrano je nekoliko važnijih pitanja za područje ovog kantona, ali i Federaciju u cijelini, među kojima i teško stanje u kojem se nalazi fabrika namještaja Konjuh iz Živinica, čiji radnici već deset mjeseci nisu primili plaću.

O teškom stanju u fabrici Konjuh

Kada je u pitanju gorući problem radnika Konjuha, na sjednici nije doneseno konkretno rješenje vezano za kreditno zaduženje ove fabrike. Predloženo je da grupa radnika koji rade i koji su većinski vlasnici dionica te ekspertna grupa za izlazak iz krize, postave konkretne uvjete vlasnicima fabrike da bi Vlada TK-a na osnovu toga mogla donijeti konkretne zaključke.

˝Razmatrali smo situaciju u Konjuhu i ostajemo na istom kursu, a to je da budemo vrlo aktivni u traženju riješenja. Rješenje koje je ponuđeno od strane Općine Živinice je iskaz volje i želje da se pomogne, međutim, očekivanja da to isto učine Vlada TK i Vlada FBiH je ograničeno zbog postojećeg Zakona o dugu i zaduženju budžeta. Postoje drugi modaliteti i dogovorili smo se da pod hitno radna grupa koja radi u Konjuhu i koja je dala prijedlog sanacije i ova grupa koja je dala ocjenu toga i odlučila na koji način pomoći da sjednu i izrade konkretno principe, te da tačno postave uslove o kojima bi se jasno izjasnili vlasnici u Konjuhu. Mi moramo izaći pred radnike, koji su i vlasnici , te jasno reći kako se može sanirati Konjuh, šta oni trebaju da učine, a šta ćemo mi učiniti. To je jedan proces koji mora trajati jedan duži period, jer je nemoguće kratkotrajnim mjerama riješiti dugovanja˝, kazao je premijer TK Sead Čaušević.

˝Mi smo detaljno analizirali situaciju u Konjuhu. Očito je da vlasnici kapitala nisu adekvatno upravljali i doveli su društvo u jedan jako težak položaj. Mi imamo ograničene zakonske i ustavne ovlasti, jer Vlada FBiH ne može privatnim firmama davati garancije bilo kojoj banci. Vlada nije u funkciji da preduzima i da se bavi poduzetništvom, to je na vlasnicima kapitala i menadžerima u ovoj zemlji. Grupe koje su ispred Vlada zadužene će zajedno sa vlasnicima kapitala u Konjuhu analizirati situaciju i sukladno prijedlogu vlasnika kapitala u narednom periodu donositi odluke koje su u skladu sa ustavom i zakonima˝, istakao je dopremijer i federalni ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva Ljerko Ivanković-Lijanović.

Podrška razvojnim projektima u elektroenergetskom sektoru

Jedna od tačaka dnevnog reda bio je energetski sektor, odnosno sektor proizvodnje električne energije i rudarstva. Na sjednici je data puna podrška za izgradnju novog bloka 7 u Termoelektrani Tuzla i izgradnji Termoelektrane Banovići.

˝Postignuta je saglasnost da nema više vremena za odlaganje izgradnje termoenergetskih blokova, koji se u prvom redu odnose na izgradnju Bloka 7 i Termoelektranu u Banovićima. Drugi dio se odnosio na to da li naši rudnici mogu pratiti trend energetskog sektora Federacije i dogovorili smo se da neke svoje dokumenete u rudnicima moramo preispitati. To se prije svega odnosi na kvalitet mineralnih sirovina, odnosno uglja, ali i rezerve koje posjeduje Tuzlanski kanton. Ono što je bitno za nas je pitanje rekultivizacije zemljišta i vraćanja rudarskog zemljišta u prvobitnu zamjenu, a zatim vraćanja općini kako bi mogla da razvija određene projekte˝, kazao je ministar industrije, energetike i rudarstva u Vladi TK Željko Knežiček i dodao:˝ Pitanje koje smo uspjeli da usaglasmio je i pitanje nadležnosti oko dodjele koncesija. Naš stav je bio da ugalj i so, kao važni resursi ovog kantona, ostanu i da upravljamo koncesijama u pogledu ove dvije mineralne sirovine˝.

O izgradnji autoceste Orašje-Brčko-Tuzla

Jedno od pitanja koje je Vlada TK delegirala bilo je i pitanje izgradnja autoceste Orašje-Brčko-Tuzla i Tuzla-Žepče. ˝Vlada FBiH je formirala tijelo Savjet za cestovnu infrastrukturu koji je na svojim sjednicama usvojio određene pravce autoputa u ovoj zemlji, a koji su definisani još prije desetak godina. To je prije svega pravac Koridora 5C i drugi krak tzv. Y krak autoputa u našoj zemlji, pravac Orašje-Brčko-Tuzla koji bi se kod Žepča spojio s Koridorom 5C. Dionicu od Orašja do Žepča možemo podijeliti na tri dionice. Prva je Orašje-Brčko u dužini od oko 16 km, gdje je završen idejni projekat i u narednih 15 dana će se objaviti tender za izradeu izvedbenog projekta. Za drugu dionicu od Brčkog do Tuzle urađen je idejni projekat, a dužina se kreće od 61,2 km do 64 km. Bit će tu još nekih pomjeranja jer naša intencija je da dionica te trase autoputa ide maksimalno kroz državno zemljište, kako bi što manje imali troškova na eksproprijaciji. U narednih 60 dana bi se mogao pripremiti tender za izradu glavnog projekta. Treća dionica je od Tuzle do Žepča koja je tek u izradi idejnog projekta. Radi se o dužini od nekih 50 km˝, kazao je ministar prometa i komunikacija u Vladi FBiH Enver Bijedić.

Rok za završetak petlje Šićki Brod 1.novembar 2011.

Na novinarsko pitanje kada će biti završena rekonstrukcija petlje Šićki Brod i izrada četiri saobraćajne trake od petlje do bolnice Kreka, ministar Bijedić je odgovorio: ˝Na petlji smo imali određenih zastoja zbog eksproprijacije pojedinih dionica. Biloje mnogo lutanja, ali smo to uspješno riješili i petlja Šićki Brod će biti gotova do 1.novembra 2011. godine. Od petlje do bolnice Kreka projektovano je da budu četiri trake u dužini od 3.350 metara koje bi trebao da uđe u budžet JP Direkcija ceste Federacije za 2012. godinu. Ta dionica bi trebala da košta oko 20 miliona KM, a budžetom je obezbjeđeno oko 13 miliona KM, dok bi ostatak trebao da se vidi iz budžetskih sredstava za iduću godinu. Rok za izgradnju te dionice bi trebao biti 12 mjeseci˝.

Vlada FBiH nakon dvodnevne posjete Tuzlanskom kantonu dala je punu podršku Vladi TK u njenim naporima da se uhvati ukoštac sa svim aktuelnim problemima i pokuša ih riješiti, kao i razvojnim projektima od interesa ne samo za područje ovog kantona nego i cijele Federacije BiH.

(TIP/A.J.)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.