O uvozu vozila u Bosnu i Hercegovinu

18.01.2010 15:06
 

Iako je razmatranje Nacrta odluke o ukidanju ograničenja prilikom uvoza automobila u BiH skinuto s dnevnog reda sjednice Vijeća ministara BiH, u Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH su i dalje mišljenja da predloženu odluku treba usvojiti i da je ona najbolje moguće rješenje u trenutnim okolnostima.

Kako je rečeno Feni iz toga ministarstva druga moguća opcija jeste potpuno ukidanje postojeće odluke što bi tek izazvalo nered na tržištu. ˝U svakom slučaju u narednim danima ćemo obaviti još konsultacije pa ćemo moći donijeti konačan stav o ovom pitanju, navode iz Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa.

Postojeća Odluka o ograničenju uvoza putničkih automobila, teretnih vozila i automobilskih guma na snazi je od 2000. godine. Nakon toga BiH je, kako podsjećaju iz Ministarstva, potpisala CEFTA sporazum i Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju, i u završnoj fazi je pregovora za pristupanje WTO-u. Generalno, ovi sporazumi ne daju mogućnost bilo kakvog općeg izuzimanja iz liberalizacije trgovine i shodno tome predstavlja kvantitativno ograničenje na regionalnu trgovinu.

Ovakve ocjene, ali i učestale kritike od Europske komisije da važeća odluka nije u skladu sa SSP-om, te pritisak da se zamijeni drugim propisom, a u okolnostima da u BiH još nije uspostavljen sistem homologacije, utjecale su da Ministarstvo pripremi novi nacrt Odluke kao privremeno rješenje.

˝Činjenica je da smo u pripremi odluke imali niz primjedbi od drugih nadležnih institucija na entitetskom i državnom nivou, ali smo nastojali da sve te primjedbe u najvećoj mogućoj mjeri prihvatimo i ugradimo u Odluku. Također, prihvatamo da sama Odluka nije u potpunosti usklađena s europskim direktivama ali od predstavnika Europske komisije je označena kao “unapređenje” u odnosu na postojeću,˝ navode iz ureda ministra vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

Kao što je poznato, ovlašteni uvoznici novih automobila u BiH smatraju da trebaju imati značajniju ulogu u reguliranju pitanja koja se tiču uvoza rabljenih vozila, te da zbog sigurnosti učesnika u saobraćaju i zbog zaštite okoliša kao primarno ograničenje BiH treba da uvede ekološku normu Euro 4. Uvoznici smatraju da je norma Euro 4 europski standard koji se primjenjuje u zemljama regiona, a koji bi i BiH trebala slijediti.

(TIP/Fena)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.