Slatkiši i recesija: Prodaja raste i u ova “kokuzna” vremena

23.05.2009 13:16
 
Prizor sa Candy Expo-a

Prizor sa Candy Expo-a

Uprkos teškoj ekonomskoj situaciji koja pogađa sve industrijske grane, postoji i izuzetak koji potvrđuje pravilo. Prodaja ide bolje nego ikada… slatkišima. Na najvećem sajmu slatkiša u svijetu, Candy Expo u Chicagu, vjerovatno nigdje na kugli zemaljskoj, nema na jednom mjestu više čokolade, bombona, lizala, kolača i kolačića. Glasnogovornica američkog Nacionalnog udruženja proizvođača slatkiša Susan Whiteside, poređenja radi kaže “sve u svemu… slatkiši su izloženi na površini velikoj kao deset nogometnih igrališta…”

Nacionalno udruženje proizvođača slatkiša i čokolade organizira prezentaciju jednom godišnje. Proizvođačima je na taj način omogućeno da izlože i promoviraju najnovije proizvode, a predstavnici prodajnih lanaca imaju priliku da izaberu ono čime će napuniti police naredne sezone. Usprkos globalnom ekonomskom usporavanju i manjoj potrošačkoj moći, posjećenost Candy Expo-a je veća, a ugovaraju se i obimnije prodaje slatkiša.

Whiteside ističe da je prodaja slatkiša  vrlo stabilna, čak i u ekonomskim teškoćama, i sada ima tendenciju rasta, između jednog i tri procenta. “Za 52 nedjelje prodaje, to je oprilike period izmjeđu dva sajma, odnosno do kraja aprila, prodaja slatkiša je porasla za 3,7 posto. To je priznaćete, značajno u vrijeme kada sve druge prodaje padaju”.

Nestle, jedan od gifanata proizvodnje slatkiša i druge hrane, bilježi trenutno umjeren rast prodaje. Tricia Bowles, direktor odjela za javnost Nestle-a u Sjedninjemi Državama, je zadovoljna. “Prodaja je porasla u zadnje vrijeme za malo više od 2 posto. Raduje nas što i u ovakvo vrijeme održavamo prodajni ritam i plasiramo i neke nove proizvode.”

Bowlesova kaže da postoji više razloga iz kojih ljudi ne prestaju kupovati slatkiše u vrijeme kada odustaju od novih auta, kuća, tv aparata i slično. “I kada dođe do ekonomske depresije, ili u ovom slučaju recesije, postoje i opstaju neki mali luksuzi bez kojih čovjek jednostavno ne može. Pogotovo, ako je taj luksuz mnogo jeftiniji od drugih…. kao slatkiši, na primjer.”

Sa ovakvom ocjenom se slaže i gospođa Whiteside. “Čokolada nije nužna potreba, ali ne košta puno. Čovjeka čini sretnim. Radi se o nekoliko dolara potrošenih na najdraži slatkiš… i to je to”.

Ako se zakoni fizike odnose i na ekonomiju, ili u ovom slučaju na prodaju slatkiša, onda sve što je u vrhu mora jednom i na niže. Većina proizvođača slatkiša ne zna da li i kada bi prodaja mogla početi padati, a  Bowles kaže “Niko nije siguran u vrijeme recesije. Ne znamo šta je to što bi to moglo osigurati veću prodaju. No, s obzirom da je prodaja veća od očekivanja, bolje je ništa ne dirati za sada”.

Sve u svemu, više od tri hiljade novih slatkih proizvoda će izaći na tržište ove godine i biće mnogo teže biti izabrati novi omiljeni slatkiš nego platiti za njega.

(TIP/VOA)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.