Opala prodaja mobilnih telefona u svijetu

21.05.2009 16:10
 

Prodaja mobilnih telefona u svijetu je u prvom tromjesečju ove godine opala za 9,4 odsto u odnosu na isto razdoblje lani, procijenila je istraživačka kompanija “Gartner”, a najveći pad zabilježen je u azijsko-pacifičkoj regiji. Pad prodaje najbolnije su osjetili “Nokia”, “Motorola” i “Soni Erikson”, čiji je udio na svjetskom tržištu značajno opao.

Prema istraživanju “Gartnera”, u svijetu je u prvom kvartalu ove godine prodato 269 miliona mobilnih telefona, odnosno 9,4 odsto manje nego u prvom lanjskom tromjesečju, što je i najveći pad realizacije na godišnjem nivou od 2001. godine, od kada ova kompanija prati kretanja na tržištu.

“Postoje signali oporavka na tržištima sjeverne Amerike i Kine, ali je u cjelini prodaja u prvom tromjesečju smanjena”, ukazala je direktorica “Gartnera” za istraživanja na sektoru mobilnih uređaja Karolina Milanesi. Na ovaj sektor negativno je uticao pad tražnje na tradicionalno jakom tržištu azijsko-pacifičke regije. “Gartner” prognozira da će u 2009., prodaja mobilnih opasti za četiri procenata.

Lider na trzištu, kompanija “Nokia”, u prvom tromjesečju je smanjila udio na tržištu na 36,2 odsto sa 39,2 procenta prije godinu dana, prenijela je ruska agencija Interfaks. Konkurenti finskog proizvođača su u isto vrijeme povećali prisustvo na tržištu – “Samsung” na 19,1 sa 14,4 procenta, LG na 9,9 sa osam.

U isto vrijeme udio “Motorole” je opao na 6,2 sa 10,2 odsto, a “Soni Erikson” na 5,4 sa 7,5 procenta. “Nokia” je prošlog mjeseca potvrdila svoju januarsku prognozu da će prodaja mobilnih u svijetu ove godine opasti za deset procenata. Istovremeno, tržište smartfona je ostalo stabilno, Prodaja tzv. pametnih telefona je u prvom tromjesečju povećana za 12,7 odsto, na 36 miliona komada, prenosi CNN.

(FENA)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.