" /> TIP.ba | Otkriven najmanji egzoplanet koji je možda pokriven okeanom

Otkriven najmanji egzoplanet koji je možda pokriven okeanom

22.04.2009 21:13

Naučnici su otkrili do sad najmanji egzoplanet i prvi egzoplanet koji bi mogao biti pokriven velikim okeanom, a oba su smještena u istom sazviježđu, prenose hrvatski mediji. Skupina naučnika predvođena Michaelom Mayorom iz ženevskog opservatorija otkrila je planet čija je masa tek dvostruko veća od mase Zemlje, što ga čini najmanjim egzoplanetom (planetom izvan našega sunčeva sistema) od 350 dosad otkrivenih planeta, saopćila je Europska organizacija za astronomsko istraživanje.

Planet nazvan “Gliese 581 e” otkriven je zahvaljujući istraživanjima izvedenim spektrografom HARPS povezanim s teleskopom dugim 3,6 metara instaliranim u La Silli u Čileu. Astronomi su uspjeli izračunati i udaljenost koja razdvaja drugi egzoplanet “Gliese 581 d”, otkriven 2007., od njegove zvijezde te su zaključili da se taj egzoplanet nalazi u takozvanoj “nastanjivoj” zoni. On oko svoje zvijezde “putuje” 67 dana, a ne 82, kako su dosad mislili. Ta se dva planeta nalaze u sazviježđu Vage, 20,5 svjetlosnih godina udaljenom od našega sunčevog sistema. Jedna svjetlosna godina iznosi oko 9460 milijarda kilometara.

“Ta dva otkrića podjednako su vrijedna. Dugoročno tražimo planet koji bi bio približno iste mase kao i Zemlja i na kojemu bi bilo tekuće vode. Ovdje imamo ta dva elementa odvojena, ali približavamo se”, izjavio je za AFP jedan od članova skupine Thierry Foreville iz opservatorija u Grenobleu.

(FENA)