Cestarine za buku i prometne gužve

12.02.2009 20:28
 

Kamioni u Evropskoj uniji možda će morati plaćati dodatne cestarine za zagađivanje zraka i buku koju uzrokuju, kao i za prometne gužve, nakon što su europski zastupnici u srijedu podržali reviziju postojećih propisa o cestarinama, pišu evropski mediji.

Postojeći evropski zakon, tzv. Direktiva o eurovinjeti, omogućuje naplaćivanje cestarina samo za infrastrukturne troškove na glavnim prometnicama, a zagađenje okoliša iz toga je izričito isključeno. Direktiva je u procesu revizije kako bi države članice mogle naplaćivati i te “vanjske” troškove. Odbor za promet Evropskog parlamenta nije podržao naplaćivanje cestarina ovisno o emisiji CO2, zbog protivljenja zastupnika Evropske narodne stranke.

EPP je bio i protiv naplaćivanja troškova prometnih gužvi kamionima, tvrdeći da su za gužve odgovorna i ostala vozila u prometu. Postignut je ipak kompromis koji će omogućiti državama članicama da uvedu cestarine za gužve, kao što je to učinjeno u Londonu, pod uvjetom da one vrijede za sva vozila a ne samo kamione.

Aktivisti za zaštitu okoliša prosvjedovali su protiv toga jer su po njihovim podacima kamioni odgovorni za 20 posto prometnih gužvi, koje evropsko gospodarstvo stoje 24 milijardi eura na godinu, iako čime samo tri posto vozila, prenijela je Hina. Nezadovoljan je i evropski željeznički sektor, koji smatra da bi se kamionima trebale naplaćivati cestarine za sve vanjske troškove, uključujući emisiju CO2 i prometne nesreće, a ne samo lokalno zagađenje zraka, buku i prometne gužve.

Neki sindikati upozorili su također da novi nameti ne bi smjeli biti jednaki za sve sudionike u prometu. Evropski zastupnici procjenjuju da će nove cestarine povećati ukupne troškove prijevoza za oko tri posto. Odbor za promet pozvao je također da se novac prikupljen novim cestarinama iskoristi za poboljšanje ekoloških standarda vozila i razvoj alternativne prometne infrastrukture.

Osim toga, sadašnji zakon odnosi se samo na međunarodne prometnice koje povezuju države članice EU-a te vozila iznad 12 tona. Po novom prijedlogu, propisi bi se odnosili na sve ceste “kojima se odvija značajan dio međunarodnog prijevoza roba”, a od 2012. na vozila iznad 3,5 tone.

(FENA)

[Otvori sve članke iz ove rubrike]

Najnovije iz rubrike!

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.